Заміна колодок на авто


гггг
Поява характерного скреготу при гальмуванні в області передніх коліс може сказати Вам лише про одне – про необхідність заміни передніх гальмівних колодок. Таку ж інформацію видасть «бортовий комп’ютер» Вашого автомобіля, в разі його наявності. Зволікання в цій ситуації призводить до передчасного і небажаного зносу гальмівних дисків.

Колодки складаються з порівняно товстого шару фрикційного матеріалу, нижче якого до основи колодки приклепана сталева смужка. При виробленні фрикційного шару, гальмівний диск при гальмуванні входить в зіткнення з цією смужкою, видаючи згаданий звук ( «метал об метал»), що говорить про данну проблему
На автомашинах іноземних виробників, що мають систему оповіщення зносу колодок, починає горіти лампа на панелі, сповістить Вас про необхідність їх заміни. Вона спалахує, коли стоїть на колодці датчик (незалежний від «маси» автомобіля) контактує з гальмівним диском, замикаючи тим самим ланцюг.
Технічно, операція заміни зношених колодок не вимагає спеціальної підготовки, як і спеціального інструменту. Необхідний лише ключ для відгвинчування «секретних» болтів на колісних дисках, якими нерідко користуються автолюбителі, зменшуючи тим самим ступінь небезпеки викрадення коліс їх автомобіля. Скориставшись домкратом, і встановивши підпірку, вивішується одне з передніх коліс. За допомогою лопатки або великої викрутки, гальмівні колодки відводять у вихідне положення. При цьому важливо це робити поступово, чергуючи колодки на кожному колесі.
Після розведення гальмівних колодок, займає своє початкове положення гальмівної поршень. Далі необхідно відвернути в бік гальмівний супорт разом зі скобою, який кріпиться до напрямних втулок. Тут, як правило, заважає гальмівний шланг. Знімаємо з кронштейна гумове кільце гальмівного шланга і утапливаем викруткою в циліндр поршень супорта.
Відкручуємо болт (розмір болта в діапазоні від 13 до 17 мм.). На супорті знаходяться два таких болта. Необхідно вибрати з них той, який дозволить змістити весь гальмівний супорт зі скобою в сторону, відкривши тим самим доступ до зношених колодок. Супорт підтримується також направляє шпилькою, провернувшись навколо якої, скоба і корпус супорта не заважатимуть в подальшій роботі.
Після цього необхідно уважно оглянути вийняті гальмівні колодки для визначення рівномірності і ступеня їх зносу. Зайвим підтвердженням цього можуть служити порвані пильовики, розташовані на напрямних втулках. Пильовики необхідно замінити, використовуючи при цьому будь-яку з вибору графітну пасту
При знятті зношених гальмівних колодок випадають також, бляшані демпферні прокладки. Напевно Ви їх там знайдете, так як гальмівні колодки змінюються досить часто і хороший господар нічого не викидає, що може стати в нагоді. Прокладки необхідно встановити назад при монтажі нових колодок.У зворотному порядку проводиться встановлення нових колодок. Необхідно встановити на місце гальмівну скобу і зафіксувати болт. Закручувати болт (на деяких марках автомобілів) може бути з додатковою пластиною, яка згинається при фіксації. Встановлюється на місце колесо, по черзі закручуються гайки, машина опускається з домкрата. Ту ж роботу і в тій же послідовності проводять з другим переднім (або заднім) колесом. Після закінчення робіт по обидва боки, необхідно прибрати утворився в процесі заміни люфт між гальмівним диском з колодками і поршнем супорта. Натискання педалі гальма кілька разів усуне цю проблему.