Розвал-сходження, що це і навіщо це потрібно


* Після ремонту ходової частини автомобіля, коли була проведена заміна яких-небудь частин.
* Після будь-яких робіт, що призводять до зміни кліренсу.
* Якщо з’явився відведення машини в сторону або ж кермо поміняв положення при прямолінійному русі.
* Автомобіль управляється занадто туго або, навпаки, надто легко, погано тримає дорогу.
* Шини дуже швидко зношуються.
* Автомобіль веде в сторону при гальмуванні.
* Поганий саморазворот керма при виході з повороту.
* Після процесу обкатування нового автомобіля або в разі купівлі вживаного.
* Якщо пробіг після останньої регулювання становить понад 15 тисяч кілометрів.
* Після зміни шин в сезони.

Навіщо робити розвал сходження
Результатом правельно зробленого розвалу сходження буде:
• Стійкість автомобіля
• Керованість автомобіля
• Зниження зносу шин
• Економія палива

Що таке (розвал-сходження) Розвал
Правильний кут розвалу коліс забезпечує
хороше зчеплення з дорогою і стабільність керування автомобілем. Чи не правильна
установка розвалу може спричинити за собою нерівномірний знос шин і проблеми з управлінням.
*Розвал колеса – це кут між центральною площиною колеса і перпендикуляром до поверхні дороги.
Розвал вимірюється в градусах, при цьому колеса повинні знаходитися в положенні прямолінійного руху.
Колесо з кутом розвалу в 0 градусів вертикально по відношенню до дороги.
Розвал позитивний, якщо верх колеса відхиляються назовні, і негативний, якщо нахил всередину.
*Сходження Найкритичніший кут установки коліс – це кут сходження. Надмірно позитивне або негативне
сходження викликає підвищений знос автошин.
Сходження – це різниця відстаней, виміряних по переднім і заднім точкам дисків коліс,
в горизонтальній площині. Сходження вимірюється в міліметрах. Сходження може так само виражатися в кутових мірах,
тобто в градусах. Якщо відстань вимірюється по переднім точкам менше відстані вимірюються по задніх крапках,
то говорять про позитивний сходження, якщо навпаки – про негативний або зворотному сходження.
Сходження считаеться нульовим, якщо колеса паралельні один одному.
Поздовжній нахил шворня (кастер) Основні функції поздовжнього нахилу шворня – це поліпшення стабільності управління
і забезпечення тенденції до самоустановки керованих коліс. Неправильний кут поздовжнього нахилу шкворя може
викликати надмірну складність обертання рульового колеса. Поздовжній нахил шворня – це кут між вертикаллю і
проекцією осі повороту колеса на вертикальну площину, що проходить через вісь дії тяги. Поздовжній нахил шворня виміряється в градусах.
Поздовжній нахил шворня позитивний, якщо верхня частина осі відхилена назад, поздовжній нахил шворня негативний,
якщо верхня частина осі відхилена вперед. Стенди «розвал-сходження» Стенд «розвал-сходження»
відноситься до числа одного з найпоширеніших видів гаражного обладнання на автомобільних сервісних станціях.
Важливість правильного регулювання коліс важко переоцінити. Від правильно проведеної регулювання «розвал-сходження»
залежить не тільки довговічність автомобільних шин, яка, в свою чергу, впливає на безпеку автомобіля під час руху,
але також справність і надійність підвіски і рульової системи автомобіля. Складність завдань, що вирішуються при регулюванні
“розвал-сходження”, полягає в різноманітті форм і розмірів автомобілів, застосуванні дисків коліс різних
типів і габаритів. Сучасний стенд «розвал-сходження» здатний виробляти всі необхідні вимірювання і регулювання
кутів колеса, а також розмірів коліс і габаритів рами автомобіля. Що саме роблять при розвалі-сходженні
Як правило при проходженні стенду ви отримуєте роздруківку, в якій розписані значення всіх кутів.
У ній можна побачити зазвичай у такому значенні:
• кути розвалу правого і лівого коліс (для передньої і задньої підвіски);
• кути сходження правого і лівого коліс (для передньої і задньої підвіски);
• зміщення передньої і задньої осі авто;
• поздовжній і поперечний кут нахилу осі повороту колеса;
• повернені задньої осі (кут руху автомобіля).
Для всіх параметрів буде вказані допустимий діапазон значень для вашої марки автомобіля, значення до регулювання,
значення після регулювання. На самому початку перевіряється, що всі вимірювані кути знаходяться в допустимих діапазонах.
Якщо якісь значення виходять за межі норми, то їх регулюють за допомогою спеціальних регулювальних вузлів, які передбачені
конструкцією підвіски. Треба зауважити, що регулювання розвалу і збіжності виключена у випадках пошкоджень дисків і
зміни їх геометрії. Колісні диски повинні володіти однаковими параметрами (діаметр, виліт, ширина). Автошиши справа і зліва повинні
бути однакові за розміром і бути однієї моделі. Тиск в шинах повинен бути однаковим. Перед початком регулювання досвідчений
майстер повинен уважно оглянути машину, зробити діагностику ходової частини, перевірити тиск в колесах.
При виявленні недоліків довести до відома клієнта і відстрочити виконання СР до усунення несправностей.
Обов’язковою складовою частиною підготовчих операцій є операція “компенсації биття обода колеса”(діагностується на балансувальному станку ).
Практично будь-який колісний диск має спотворення геометричної форми. Щоб виключити вплив цих спотворень на результати регулювання
і проводиться операція “компенсації”. Зовні це виглядає так: вивішується передній (або задній) міст автомобіля,
навішуються прилади на колеса, і кожен прилад індивідуально регулюється під то колесо на якому він знаходиться.
В принципі цих тонкощів знати пересічному автолюбителю необов’язково. Але якщо ви раптом помітили, що майстер
пропустив цю операцію, це повинно вас насторожити. Виняток становлять стенди останнього покоління (т. Н. 3D-технологія),
де “компенсація” проводиться без вивішування мостів, а шляхом прокатування машини взад-вперед. Наступний етап:
загальна діагностика геометрії ходової частини згідно з показаннями приладів і виявлення недоліків, які можуть впливати
на стійкість і керованість автомобіля

Коментувати

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *