При заміні гуми або купівлі нових дисків,
часто виникає необхідність дізнатися парметр колеса.
Розшифровка маркування дисків та інших позначень на них допоможе
розібратися з усіма параметрами та характеристиками ваших коліс.
Уміння читати маркування колісних дисків допомагає безпомилково
підібрати відповідні колеса до авто.
Розшифровка даної маркування буде наступною:
-Монтажний діаметр (rim diameter)
Монтажний діаметр – це розмір посадкового місця диска під шину.
Монтажний діаметр зазвичай вказується в дюймах (в прикладі – це 15).
Автовласники ще його називають радіусом диска. При підборі шини цей
показник обов’язково повинен збігатися з її монтажним розміром.
-Ширина обода (rim width)
Цифра в 7,5 прикладі маркування вказує відстань між внутрішніми
краями (rim width) в дюймах. Цей показник враховується при виборі шин,
т. к. у кожної шини є певний діапазон ширини (rim width) . Краще всього,
коли ширина (rim width) знаходиться в середньому діапазону шини.
-Тип кромки (flange)
Латинська літера J в маркуванні диска позначає форму закраїни обода. Це місце,
в якому диск з’єднується з шиною. Серед найбільш поширених позначень для легкових
авто зустрічаються: P, D, B, K, JK, JJ, J. Кожна буква приховує кілька параметрів:
*радіус закруглення,
*форма контуру профілю,
*кут нахилу полиць,
*висота полиць
Найчастіше в сучасних легкових автомобілях зустрічається закраїна у формі J.
Повнопривідні моделі зазвичай комплектуються дисками з позначенням типу JJ.
Тому, незважаючи на зовнішню схожість дисків JJ та J, потрібно віддавати
перевагу тій краю обода, яку рекомендує виробник авто.
-Кільцеві виступи або підкати (hump)
Позначення Н2 розшифровується наступним чином.
(hump)знаходяться з 2 боків диска. Ці підкати призначені для фіксації безкамерної
шини на колісному диску. Вони перешкоджають відтоку повітря у разі зовнішнього впливу
на покришку. Застосовуються й інші позначення:
Н – хампі є тільки з однієї сторони,
FH – підкат має плоску форму (Flat Hump),
AH – біля виступу асиметрична форма (Asymmetric Hump) і т. д.
-Розташування кріпильних отворів (Pitch Circle Diameter)
У маркуванні 5х100 перша цифра вказує кількість отворів в колісному диску. Число
100 позначає діаметр , на якій розміщуються кріпильні отвори.
Кількість кріпильних отворів для легкових автомобілів зазвичай коливається від 4 до 6 шт.
-Виліт диска (ET, Einpress Tief)
Виліт диска являє собою відстань між площиною дотику диска з маточиною і площиною, яка
проходить через центр поперечного перерізу колісного диска. Величина виражається в міліметрах,
а виліт буває як позитивним (ЕТ40), так і негативним (ЕТ-30).
Цей показник повинен відповідати рекомендаціям автовиробника
-Діаметр посадочного отвору (hub diameter, DIA)
Центральне (ступичное) посадкове отвір колісного диска указується в міліметрах,
наприклад d54.1. Діаметр посадочного отвору в легкових автомобілях коливається від 50 до 70 мм.
Дуже важливо точно підбирати диск у відповідності з посадковим пояском маточини автомобіля.
-Знак “х” говорить про те, що (rim ) нерозбірний і являє
собою єдине ціле, а знак “-” вказує на те, що він складається з кількох
комплектуючих, і його можна розібрати і зібрати. Розбірні диски відрізняються
від розбірних конструкцій легкістю і більшою жорсткістю.
Колісні диски з позначкою “х” призначені для експлуатації їх з еластичними шинами,
що характерно для легкових і невеликих вантажних авто. У разі вантажних шин, які
відрізняються жорсткістю, потрібні роз’ємні конструкції дисків.
По-іншому провести монтаж шини на диск неможливий