Розшифровка маркування дисків та інших позначень на них


555
При заміні гуми або купівлі нових дисків,
часто виникає необхідність дізнатися парметр колеса.
Розшифровка маркування дисків та інших позначень на них допоможе
розібратися з усіма параметрами та характеристиками ваших коліс.
Уміння читати маркування колісних дисків допомагає безпомилково
підібрати відповідні колеса до авто.
Розшифровка даної маркування буде наступною:

-Монтажний діаметр (rim diameter)
Монтажний діаметр – це розмір посадкового місця диска під шину.
Монтажний діаметр зазвичай вказується в дюймах (в прикладі – це 15).
Автовласники ще його називають радіусом диска. При підборі шини цей
показник обов’язково повинен збігатися з її монтажним розміром.
-Ширина обода (rim width)
Цифра в 7,5 прикладі маркування вказує відстань між внутрішніми
краями (rim width) в дюймах. Цей показник враховується при виборі шин,
т. к. у кожної шини є певний діапазон ширини (rim width) . Краще всього,
коли ширина (rim width) знаходиться в середньому діапазону шини.
-Тип кромки (flange)
Латинська літера J в маркуванні диска позначає форму закраїни обода. Це місце,
в якому диск з’єднується з шиною. Серед найбільш поширених позначень для легкових
авто зустрічаються: P, D, B, K, JK, JJ, J. Кожна буква приховує кілька параметрів:
*радіус закруглення,
*форма контуру профілю,
*кут нахилу полиць,
*висота полиць
Найчастіше в сучасних легкових автомобілях зустрічається закраїна у формі J.
Повнопривідні моделі зазвичай комплектуються дисками з позначенням типу JJ.
Тому, незважаючи на зовнішню схожість дисків JJ та J, потрібно віддавати
перевагу тій краю обода, яку рекомендує виробник авто.
-Кільцеві виступи або підкати (hump)
Позначення Н2 розшифровується наступним чином.
(hump)знаходяться з 2 боків диска. Ці підкати призначені для фіксації безкамерної
шини на колісному диску. Вони перешкоджають відтоку повітря у разі зовнішнього впливу
на покришку. Застосовуються й інші позначення:
Н – хампі є тільки з однієї сторони,
FH – підкат має плоску форму (Flat Hump),
AH – біля виступу асиметрична форма (Asymmetric Hump) і т. д.
-Розташування кріпильних отворів (Pitch Circle Diameter)
У маркуванні 5х100 перша цифра вказує кількість отворів в колісному диску. Число
100 позначає діаметр , на якій розміщуються кріпильні отвори.
Кількість кріпильних отворів для легкових автомобілів зазвичай коливається від 4 до 6 шт.
-Виліт диска (ET, Einpress Tief)
Виліт диска являє собою відстань між площиною дотику диска з маточиною і площиною, яка
проходить через центр поперечного перерізу колісного диска. Величина виражається в міліметрах,
а виліт буває як позитивним (ЕТ40), так і негативним (ЕТ-30).
Цей показник повинен відповідати рекомендаціям автовиробника
-Діаметр посадочного отвору (hub diameter, DIA)
Центральне (ступичное) посадкове отвір колісного диска указується в міліметрах,
наприклад d54.1. Діаметр посадочного отвору в легкових автомобілях коливається від 50 до 70 мм.
Дуже важливо точно підбирати диск у відповідності з посадковим пояском маточини автомобіля.
-Знак “х” говорить про те, що (rim ) нерозбірний і являє
собою єдине ціле, а знак “-” вказує на те, що він складається з кількох
комплектуючих, і його можна розібрати і зібрати. Розбірні диски відрізняються
від розбірних конструкцій легкістю і більшою жорсткістю.
Колісні диски з позначкою “х” призначені для експлуатації їх з еластичними шинами,
що характерно для легкових і невеликих вантажних авто. У разі вантажних шин, які
відрізняються жорсткістю, потрібні роз’ємні конструкції дисків.
По-іншому провести монтаж шини на диск неможливий